Preterana upotreba Interneta može da bude znak sklonosti ka depresiji, upozoravaju britanski stručnjaci. Broj zavisnika od Interneta u Velikoj Britaniji dvostruko je veći od broja ljudi koji su zavisni od kocke, pokazuju ankete.
Osobe koje provode mnogo vremena u surfovanju Internetom češće nego drugi ljudi pokazuju znakove depresije, upozorili su britanski stručnjaci s Univerziteta u Lidsu.
Naučnici napominju da ipak još nije jasno da li Internet izaziva depresiju ili su depresivni ljudi skloniji surfovanju.
„Ova studija podupire spekulacije u javnosti da preterani angažman na vebsajtovima koji služe kao zamena za normalne društvene funkcije, može da bude u vezi sa psihološkim poremećajima kao što su depresija i zavisnost", objasnila je vođa istraživanja Katriona Morison.
Stručnjaci iz Lidsa su analizirali korišćenje Interneta i nivo depresije kod 1.319 Britanaca starosti od 16 do 51 godine.
Jedan od zaključaka ovog istraživanja je da su 1,2 odsto anketiranih zavisnici od Interneta. To ne izgleda mnogo, ali je dvostruko veći procenat u odnosu na britanske zavisnike od kocke.
Zavisnici od Interneta veliki deo vremena provode na seksualnim vebsajtovima, igrajući igrice i „družeći se". Za njih je karakteristično da su češće žrtve umerene i teške depresije nego ređi korisnici Interneta.
Tim iz Lidsa zaključuje da preterana upotreba Interneta može da bude signal depresivnih tendencija kod manjeg procenta ljudi.
„Muž na određeno vreme“, zvanična usluga koja za sada postoji samo u Češkoj, pruža mogućnost suprugama čije su „jače polovine“ neupotrebljive za kućne poslove, ili udovicama i raspuštenicama, da iznajme „sposobnog muškarca“ na sat. U obzir dolazi sve, osim seksa.
Razna slatka bezalkoholna pića, naročito ona sa mehurićima, nalaze se na „crnoj listi“ svih zagovornika zdrave ishrane. Ipak, jedna studija je pokazala da pre donošenja važnih odluka u životu treba da „trgnete“ neki sok ili gazirano piće puno šećera, da bi vam se glava razbistrila.Zaposleni koji žele da sa šefovima pregovaraju o povećanju plate prethodno treba da popiju sok ili gazirano piće sa šećerom, poručuju američki naučnici.
Velike količine antioksidantnih materija koje ne potiču iz svežeg voća i povrća, umesto da štite organizam od bolesti i starenja, mogu štetno uticati na zdravlje, upozoravaju američki stručnjaci.Proizvodi sa visokim sadržajem antioksidanata mogu štetno da utiču na zdravlje ukoliko se konzumiraju u velikim količinama, zaključili su istraživači sa Univerziteta u Kanzasu u SAD.Naučnici su utvrdili da obilje takvih proizvoda u ishrani može da izazove disbalans između količine antioksidanata koji usporavaju oštećenje mišića i drugih organa pod dejstvom oksidacije, i prooksidanata koji ove procese ubrzavaju.U eksperimentima sprovedenim na laboratorijskim životinjama, koje su dobijale različite doze antioksidanata, istraživači su pokušali da razjasne na koji način može da se poboljša dopremanje kiseonika u mišiće u vreme fizičke aktivnosti.Eksperiment je pokazao da u nekim slučajevima antioksidanti pogoršavaju mišićne funkcije i povećavaju osećaj zamora.Ovakva reakcija nastupa zbog toga što antioksidanti prigušuju ključne signale neophodne za efikasno funkcionisanje mišića.